باز دید صدا وسیما از گارکاه های سردرود

1394/1/30

سردرود بیش از 500 کارگاه خانگی تابلو فرش دارد/ صادرات غیر مستقیم تابلو فرش به آمریکا

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  فقط در خود شهر سردرود، بیش از 500 کارگاه خانگی در زمینه تولید و طراحی تابلو فرش فعالیت می کنند اظهار داشت: علی رغم وضعیت بیمارگونه اقتصاد کشور، 30 گالری موجود تابلو فرش در شهر سردرود تا آخرین ساعات شب، به فروش تابلو فرش مشغول هستند.

کاظم صحتی افزود: خوشبختانه توانسته ایم تحریم ها را دور زده و تابلو فرش سردرود را توسط  کشورهای ثالث به آمریکا نیز صادر کنیم.

وی در همین راستا از فروش تابلو فرش های سردرود در رسانه های آنلاین کشورهای اروپایی همچون آمریکا خبر داد و گفت: حتی فروش تابلو فرش توسط این شبکه و رسانه ها ، با برند تابلو فرش سردردود به فروش می رسد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان تابلو فرش سردرود در بخش پایانی سخنان خود گفت: آمارهایی که ارائه کرده ام حداقل آمار ممکن در این حوزه است و امیدوارم مسئولان استانی و شهرستانی با خواندن این گزارش به اهمیت تابلو فرش و نقش آن در شکوفایی اقتصادی کشور پی برده باشند.

عدم ثبات بازار و تولید نقش های تکراری تابلو فرش مهم ترین مشکل تولیدکنندگان

مهدی سلطانی که سابقه فعالیت در زمینه عکاسی، طراحی، تهیه نقشه، بافت و تولید تابلو فرش را دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان تابلو فرش سردرود عدم ثبات بازار است و نوسانات قیمت ارز در داخل کشور باعث شده است که سرمایه گذاران این حوزه ندانند در قبال چه میزان سرمایه گذاری، به چه میزان سود دست خواهند یافت.

وی در ادامه دومین مشکل تولیدکنندگان تابلو فرش این شهر را تولید تکراری تابلو فرش دانست و اظهار داشت: متاسفانه اکثر تولید کنندگان در قالب واحدی به تولید تابلو فرش می پردازند که این امر باعث عدم خلاقیت ، نو آوری و استفاده از طرح های جدید در تولید تابلو فرش شده است.

این هنرمند در ادامه سخنان بر لزوم افزایش تبلیغات کشوری و فراکشوری در این خصوص تاکید کرد و ابراز داشت: افزایش تبلیغات در جهت شناساندن هرچه بهتر تابلو فرش به مردم دنیا می تواند بیش از پیش نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور و کاهش بیکاری داشته باشد.

در عرض مدت زمان کوتاهی از تولید تابلو فرش در سردرود ، تولید کنندگان این هنر و صنعت نه تنها توانسته اند که تمامی جوانان و جویندگان کار این شهر را صاحب شغل کنند بلکه توانسته اند برای بیش از هزاران نفر در کل کشور چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کنند.

به همین منظور به نظر می رسد مسئولان استانی و کشوری با حمایت از افزایش تولید و بهبود کیفیت تولیدات تابلو فرش می توانند در مدت زمان کوتاهی به یکی از دغدغه های اساسی مقام معظم رهبری و مردم در خصوص ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی پایان دهند.

 ..........
 
  

بازگشت به قبل

افزودن یک نظر