افتتاح تندیس پایتخت فرش در سردرود

۱۵ آذرماه ۱۳۹۱

تندیس فرش سردرود
عکس: سیدجعفر اسحقی

پیرو هماهنگی روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان تابلوفرش سردرود با کمیته فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با حضور مهندس علیخانی رئیس مرکز ملی فرش ایران، مهندس عظمایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمدی مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و تنی چند از مسئولین استانی و شهری به همراه تولیدکنندگان و بافندگان تابلوفرش دستبافت سردرود طی مراسمی از تندیس تابلو فرش واقع در ورودی شهر رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم مهندس علیخانی تابلوفرش دستبافت را هنر غنی خواند و افزود: تابلوفرش می‌تواند سفیر فرهنگی کشور در جهان باشد.

این مراسم که همزمان با ثبت تابلوفرش سردرود در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی برگزار می‌شد، مهندس محمدی مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ضمن ستایش هنر تابلوفرش سردرود افزود همزمان با ثبت فرش آذربایجان تابلوفرش سردرود نیز به ثبت جهانی خواهد رسید.

پس از مراسم رونمایی، رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن بازدید از چندین کارگاه تولید، رنگرزی، طراحی، برجسته‌زنی، چله‌کشی ، گالری فروش تابلوفرش، ابداعات، اختراعات و نوآوری مربوط به تابلوفرش دستبافت و مشاغل جانبی آن اظهار شگفتی کردند.

مهندس وظیفه شناس رئیس شورای اسلامی سردرود در جلسه کمیته تابلوفرش اتحادیه تابلوفرش سردرود ضمن خیرمقدم به حضار با اشاره به قدمت سه هزار ساله سردرود افزود: تابلوفرش با خون مردم این شهر اجین گشته و به میمینت تولید تابلوفرش سردرود در کشور تنها شهری است که نرخ بیکاری آن صفر می‌باشد.

برگرفته از وب‌سایت sardroud.net

بازگشت به قبل

افزودن یک نظر